Vi fusjonerer strømavtalen og Vibb+ (tjenester i Vibb-appen) til et fellesprodukt. Det betyr at vi slutter å selge dagens strømavtale og Vibb+ som et separate produkter. Vibb+ blir nå inkludert i den nye strømavtalen. Det betyr i praksis at vi går over til å ha én strømavtale med app inkludert.
Ofte stilte spørsmål
Vibb spotpris – fortsatt en av markedets enkleste og billigste strømavtaler
Månedspris
39 krPåslag
0 øreHvorfor skjer endringen nå?
Det er flere årsaker til at vi må gjøre en pris – og produktendring nå. Hovedårsakene er:
- Økte kostnader: Som følge av økte handelskostnader og avgifter tilknyttet innkjøp av strøm er det ikke lenger økonomisk bærekraftig for oss å tilby en strømavtale med 0 øre påslag og 0 kr/mnd.
- Forventning om at app følger med strømavtalen: Mange kunder forventer at når de bestiller en strømavtale får de tilgang til en app som lar de følge strømforbruk og strømpris med mer.
- Kommunikasjon og innsikt: Med svingende strømpriser, kompliserte nettleiepriser og strømstøtte er det utfordrende for kunder uten app å ha kontroll på strømregningen. Når fakturaen tikker inn i nettbanken er det vanskelig å forstå grunnlaget uten innsikt i priselementene.
På bakgrunn at dette landet vi på at det enkleste, billigste og beste alternativet for våre kunder er å inkludere Vibb-appen i strømavtalen.
Hva betyr det for meg som har Vibb+ (Vibb-appen) i dag?
Du fortsetter på samme strømavtale med 0 øre påsalg og 0 kr/mnd og har Vibb+ for 39 kr/mnd som et separat produkt helt til prisgarantien din på 3 år er over.
Kan jeg avslutte Vibb+?
Ønsker du å avslutte Vibb+ står du fritt til å gjøre dette. For kunder som avslutter Vibb+ og ønsker tilgang igjen må de bytte til Vibbs nye strømavtale med app inkludert.
Når går prisgarantien min ut?
Prisgarantien din går ut 3 år etter avtaleinngåelse. Er du usikker på når du inngikk avtale med Vibb kan du se dette på ordrebekreftelsen du har mottatt på e-post eller kontakte kundeservice.
Hva skjer med strømavtalen min etter prisgarantien på 3 år er over?
Blir det endringer på strømavtalen din etter prisgarantien på 3 år er over vil vi varsle det minimum 1 måned i forkant.
Hvordan fungerer det for kunder som har flere strømmålere?
Kunder med flere strømmålere har i dag en avtale per målepunkt. Den nye strømavtalen inkludert app gjelder også per målepunkt.
Hva betyr det for meg som ikke har Vibb+ i dag?
Du fortsetter på samme strømavtale med 0 øre påslag og 0 kr/mnd. Denne beholder du helt til prisgarantien på 3 år er over.
Når går prisgarantien min ut?
Prisgarantien din går ut 3 år etter avtaleinngåelse. Er du usikker på når du inngikk avtale med Vibb kan du se dette på ordrebekreftelsen du har mottatt på e-post eller kontakte kundeservice.
Hva skjer med strømavtalen min etter prisgarantien på 3 år er over?
Blir det endringer på strømavtalen din etter prisgarantien på 3 år er over vil vi varsle det minimum 1 måned i forkant.
Jeg ønsker tilgang til appen, hva gjør jeg?
Det er ikke lenger mulig å kjøpe Vibb-appen (Vibb+) separat. Ønsker du å få tilgang til appen må du bytte til Vibbs nye strømavtale med app inkludert. Dette kan du enkelt gjøre via min profil i Vibb-appen, som du i dag har tilgang til.
Hvordan fungerer det for kunder som har flere strømmålere?
Kunder med flere strømmålere har i dag en avtale per målepunkt. Den nye strømavtalen inkludert app gjelder også per målepunkt.