
Finn svar på det du lurer på
Vi opplever for tiden meget stor pågang på kundesenteret vårt. Lengre svartid må derfor beregnes. Nedenfor har vi samlet svar på ofte stilte spørsmål knyttet til Norgespris, bestilling av strømavtale og Vibb-appen.
Bestille Norgespris
Norgespris er et alternativ til dagens strømstøtte og erstatter ikke din strømavtale. Du må fortsatt ha en strømavtale, selv om du bestiller Norgespris.
Hvordan bestille Norgespris?
Du skal bestille Norgespris via min side på Elhub. I en husholdning er det den personen som mottar strømregningen som har tilgang til strømmåleren på Elhub Min side og som kan bestille Norgespris.
Om du ikke har mulighet til å bestille digitalt, kontakter du ditt nettselskap.
Husk at du må fremdeles ha en strømavtale med et strømselskap. Bestilling av Norgespris skjer uavhengig av hvor du har strømavtale i dag.
Er Norgespris en strømavtale?
Nei, det er en frivillig støtteordning og erstatter ikke strømavtalen din.
Jeg har bestilt Norgespris, må jeg si opp strømavtalen min?
Nei, det er veldig viktig at du ikke sier opp strømavtalen din selv om du har bestilt Norgespris. Norgespris er en støtteordning, ikke en strømavtale.
Du må fortsatt ha en strømavtale med en strømleverandør dersom du bestiller Norgespris, og påslag og månedspris må fortsatt betales til din strømleverandør. Det vil derfor fortsatt lønne seg å ha en billig strømavtale i bunn. Selvom du har valgt Norgespris står du fritt til å bytte strømavtale når du vil.
Hva blir påslaget mitt med Norgespris?
Strømavtalen din vil løpe som normalt. Det vil si at påslaget og månedspris vil være det samme som før, i henhold til inngått avtale. Kort oppsummert: Det blir ingen endringer på avtalen din.
Hvor ser jeg om jeg har bestilt Norgespris?
For å sjekke om du har fått Norgespris, kan du gjøre følgende:
- Gå til minside.elhub.no og logg inn.
- Trykk på «Norgespris» (som vist på vedlegget).
- Deretter klikker du på «Norgespris – bestill eller avbestill».
Til info: 1.10 kommer Vibb-appen med en Norgespris oppdatering. Da kan du se i appen om du har Norgespris eller ikke.

Jeg har bestilt Norgespris på Elhub, men ikke fått ordrebekreftelse?
Elhub har hatt problemer med utsendelse av bekreftelse på e-post ved bestilling. Har du ikke mottatt bekreftelse på e-post anbefaler vi deg å ta kontakt med Elhub på: Elhub på hei@elhub.no.
Husk at du også kan sjekke om du har bestilt Norgespris på min side hos Elhub.
Bestilling og oppsigelse av strømavtale
Du kan enkelt bestille strøm via nettsiden vår. Allerede kunde? Husk at du kan si opp og styre kundeforholdet ditt via Vibb-appen.
Hvordan bestille strømavtale hos Vibb?
Du kan enkelte bestille strøm via vår nettside: Vibb – Bli kunde.
For å registrere deg trenger du BankID. Har du ikke BankID kan du sende oss en e-post, så registrere vi deg manuelt.
Bytter du strømleverandører sier vi opp avtalen hos din nåværende leverandør, du trenger ikke foreta deg noe.
Flytter du inn i ny bolig må du selv huske å si opp avtalen på boligen du flytter ut ifra.
Hvordan si opp strømavtalen min?
Du avslutter enkelt strømavtalen selv i Vibb-appen. Husk at siste frist for å få avsluttet strømavtalen din er 3 dager frem i tid – uansett om det gjøre via appen eller manuelt av oss.
Trykk på profil-ikonet som er øverst til høyre ➡ Trykk deg inn på strømavtalen ➡ Avslutt avtale.
Du velger selv sluttdato i denne prosessen, så langt frem i tid du måtte ønske, men tidligst 3 dager frem.
Dersom både strøm og nettleie skal sies opp, eller en annen skal ta over boligen, velger du «Flytter ut av bolig«.
Er årsaken at du kun skal bytte strømleverandør, velger du «bytter til annen strømleverandør». På sistnevnte blir kun strømavtalen sagt opp, og nettleien består.
Hvordan bytte til en annen strømavtale hos Vibb?
Allerede Vibb-kunde? Da kan du enkelt bytte strømavtale i Vibb-appen selv.
Gå til profil-ikonet som er øverst til høyre ➡ Trykk på nåværende strømavtale ➡ Endre Strømavtale
Så får du opp avtalen(e) som er tilgjengelig å bytte til.
Har du ikke Vibb-appen kan du enkelt bytte avtale via nettsiden vår. Klikk her ➡ Logg inn med BankID og klikk på knappen «Endre strømavtale».
Administrer ditt kundeforhold i Vibb-appen
I Vibb-appen får du oversikt over kundeforholdet ditt, strømregningen, forbruk og priser.
Hvor kan jeg se hvilken strømavtale jeg har?
Du kan sjekke hvilken strømavtale du har via Vibb appen. Trykk på «profilikonet» øverst i høyre hjørnet –> Trykk på «strømavtale». Her vil du finne oversikt over månedsprisen og påslaget ditt hos oss.
Trykker du på «endre strømavtale» vil du få oversikt over andre strømavtaler vi tilbyr.
Hvor finner jeg strømpris i Vibb-appen?
Den finner under Forbruk på menylinjen.
Om du ønsker strømpris som en egen widget på forsiden i Vibb-appen kan du enkelt legge til denne.
For å legge til en ny widget gjør du følgende:
- Trykk på den grønne pennen nederst i høyre hjørne.
- Velg «Legg til widget»
- Velg widgeten du ønsker å legge til og trykk «Legg til Widget»
Den nye widgeten vil nå vises under «Favoritter».
Går du til Favoritter nå, kan du holde inne på en av widgetene for å dra dem rundt og tilpasse hvor de skal ligge på hjemskjermen, samt hvilken rekkefølge de skal vises i. Her kan du også fjerne en widget dersom du ikke ønsker den lenger.
Hvor finner jeg strømforbruket mitt i Vibb-appen?
Åpne Vibb-appen og gå til Forbruk via menylinjen ➡ klikk på strøm kwh/strøm kr ➡ Så sorterer du på enten År, Måned eller Dag.
Kommer Norgespris i Vibb-appen?
Før 1. oktober kommer Vibb-appen med en «Norgepris» oppdatering. Vibb-appen vil tilpasse seg om du har bestilt Norgespris eller ikke – dette får vi vite fra Elhub.
Kunder som har valgt Norgespris får se hvor mye de sparer/taper med ordningen hver time, dag, måned og år.
Strømpris endrer seg til å vise 50 øre/kWh, men kunden kan velge å skru på Spotpris i samme graf for å se forskjellen på Norgepris og Spotpris time for time.

Fant du ikke svar på det du lurte på?
Vi har samlet alle spørsmål og svar på egen side. Klikk deg inn og velg den kategorien som passer best.
Gå til ofte stilte spørsmål og svar