Bestilling og flytting

Her får du svar på hvordan du bestiller strøm og hva du må gjøre ved flytting. Dersom du ikke finner svar på det du lurer på kan du kontakte oss på chat eller e-post.

Bestille strøm

Du bestiller strøm fra oss via vår nettside. Klikk på bli kunde knappen som tar deg til registrering. Alt du trenger å gjøre er å fylle ut bestillingskjemaet. Vi fikser alt det praktiske og sier opp avtalen hos din tidligere strømleverandør.

Har du allerede en strømavtale registrert i ditt navn på boligen du skal registrere huker du av for leverandørbytte. Da vil vi i de fleste tilfeller automatisk finne strømmålerne din.

Om eksisterende avtale står på en annen person eller du flytter inn i en ny bolig skal du huke av for anleggsovertagelse. Da må du ha målernummer klart ved bestilling.

Nei, vi avslutter strømavtalen hos din tidligere strømleverandør for deg.

Et leverandørbytte tar vanligvis 14 dager pga. angrefristen på 14 dager. Dersom du i bestillingsprosessen aktivt fraskriver deg angreretten og velger en tidligere dato, kan du tidligst sette oppstart 3 dager frem i tid.

Ved anleggsovertagelse eller flytting i ny bolig får du mulighet til å sette startdato inntil 30 dager tilbake i tid.

Målernummeret står på strømmåleren din. Det er normalt 16 siffer og starter som oftest på 57, 69 eller 73.
Du kan også finne målernummer på tidligere faktura fra din strømleverandør eller min side.

Målernummeret er et serienummer som står på strømmåleren din. Som strømleverandør trenger vi målernummeret til ditt strømanlegg for å verifisere at vi leverer strøm til rett person på rett adresse. Det er kombinasjonen av målernummer og adresse som gjør at vi er sikker på at vi leverer strømmen til rett bolig.

Målepunkt ID er identifikasjonsnummeret til din strømmåler. I motsetning til målernummeret er målepunkt ID unikt, og består av 18 sifre.
Dette beskriver det elektriske anlegget strømmåleren er knyttet til. Målepunkt-ID finner du på din faktura eller ved å logge inn på Min side hos nettselskapet ditt.

Har du flere boliger/strømmålere du ønsker å legge inn bestilling på, må du første registrere en. Deretter kan du sende oss en mail med adresse og målernummer på de andre boligene du ønsker å legge til. Da samler vi alle avtaler i ditt navn under et felles kundenummer.

Flytte

Når du skal flytte er det to ting du må gjøre.

1. Si opp din eksisterende avtale på adressen du flytter fra. Vi må ha informasjon om utflytting minst 4 virkedager i forkant for å kunne avtalen på korrekt dato.

2. Bestill strøm til din nye bolig. Når du flytter inn i ny bolig har du mulighet til å sette startdato inntil 30 dager tilbake i tid. Derfor er ingen problem å vente med å bestille strøm til du har flyttet inn i boligen.

Du må si opp strømmen i boligen du flytter ut av senest fire virkedager før du flytter ut. Du kan gjøre det så snart du vet hvilken dato du flytter ut. Jo før jo bedre, så er du sikker på at du ikke må betale strømregningen til de som flytter inn.

Det er dessverre ikke mulig å avslutte en strømavtale tilbake i tid. Hvis du glemte dette, må du påse at de som nå bor i din gamle bolig bestiller strøm fra datoen de flyttet inn. Når de har bestilt strøm, vil strømabonnementet ditt automatisk avsluttes. Dette er fordi de som flytter inn i ny bolig har mulighet til å sette startdato tilbake i tid.

Oss Norge AS
Grønland 67
3045 Drammen
Org.nr 924 945 826