Bestilling og flytting

Bestill strøm

Du bestiller strøm fra oss via vår nettside. Klikk på bli kunde knappen som tar deg til registrering. Alt du trenger å gjøre er å fylle ut bestillingskjemaet. Vi fikser alt det praktiske og sier opp avtalen hos din tidligere strømleverandør.

Har du allerede en strømavtale registrert i ditt navn på boligen du skal registrere huker du av for leverandørbytte. Da vil vi i de fleste tilfeller automatisk finne strømmålerne din.
Om eksisterende avtale står på en annen person eller du flytter inn i en ny bolig skal du huke av for anleggsovertagelse. Da må du ha målernummer klart ved bestilling.

Nei, vi avslutter strømavtalen hos din tidligere strømleverandør for deg.

Et leverandørbytte tar vanligvis 14 dager pga. angrefristen på 14 dager. Dersom du i bestillingsprosessen aktivt fraskriver deg angreretten og velger en tidligere dato, kan du tidligst sette oppstart 3 dager frem i tid.
Ved anleggsovertagelse eller flytting i ny bolig får du mulighet til å sette startdato inntil 30 dager tilbake i tid.

Ja, vi tilbyr strøm til hele Norge, både hus og hytter.

Nei, strømavtalen gjelder kun privatpersoner.

Målernummeret står på strømmåleren din. Det er normalt 16 siffer og starter som oftest på 57, 69 eller 73. Det står også på faktura fra tidligere strømleverandør.

MålepunktID står ikke på strømmåleren, men på faktura fra strøm – og nettselskapet ditt. Du vil også finne det på min side på elhub og hos nettselskapet ditt. MålepunktID består av 18 siffer. De første sifrene er alltid 7070575000 og de resterende 8 er ditt unike nummer. Noen oppgir alle 18 sifre på faktura, mens andre bare skriver de 8 siste.

  • Målernummeret er et serienummer som står på strømmåleren din. Det er kombinasjonen av målernummer og adresse som gjør at vi er sikker på at vi leverer strømmen til rett bolig.
  • Målepunkt ID er identifikasjonsnummeret til din strømmåler. I motsetning til målernummeret er målepunkt ID unikt, og består av 18 sifre. Dette beskriver det elektriske anlegget strømmåleren er knyttet til.

Vi bruker Bisnode til å kjøre automatisk kredittsjekk. Hvis du blir stoppet av den automatiske kredittsjekken er det to årsaker til dette.

  • Du har sperret for å bli kredittsjekket. Da må du ta kontakt med Bisnode for åpne opp.
  • Ved den automatiske kredittsjekken blir det laget en kredittscore. Er scoren for lav kan vi dessverre ikke opprette avtale hos oss. Vi kan ikke se bakgrunnen for scoren. Du kan ta kontakt med Bisnode for mer bakgrunn for scoren din.

Flytte

  1. Si opp din eksisterende strømavtale på adressen du flytter fra. Vi må få informasjon om utflytting minst fem virkedager i forkant for å kunne avslutte avtalen på korrekt dato. Du sier enkelt opp avtalen din via min konto i Vibb-appen.
  2. Ønsker du å ha Vibb i din nye bolig registrer du dette via appen. Huk av for anleggsovertagelse/flytter inn i ny bolig. Legg inn adresse, målernummer og innflyttingsdato, så fikser vi resten.

Du kan gjøre det så snart du vet hvilken dato du flyter ut. Jo før jo bedre, så er du sikker på at du ikke må betale strømregningen til de som flytter inn. Du kan enkelt si opp via min konto i Vibb-appen.

Det er dessverre ikke mulig å avslutte en strømavtale tilbake i tid. Hvis du glemte dette, må du påse at de som nå bor i din gamle bolig bestiller strøm fra datoen de flyttet inn. Når de har bestilt strøm, vil strømabonnementet ditt automatisk avsluttes. Dette er fordi de som flytter inn i ny bolig har mulighet til å sette startdato tilbake i tid.